Friday, August 13, 2010

Skincare Regime

Salam kembali,

Kali ini aku nk cite pasal  kulit......
Nape aku pilih kulit or 'skin' omputih cakap....
Sebab kulit merupakan aset terbesar yg ada pada badan kita......cewaaahhh da macam pakar kulit la pulak....hehehehe.....


Sebagai seorang perempuan melayu terakhir(bg mewakili semua perempuan2 di Malaysia),sudah tentu menitikberatkan penampilan dan kecantikan diri.Sudah tentu perempuan mengharapkan yang terbaik untuk mendapatkan sesuatu yg boleh mencantikkan diri mereka terutamanya kulit wajah yang melambangkan 'keperempuanan' melayu........

Secebis kiasan kulit

Tanpa kulit,cacat la anggota badan kita.
Tanpa kulit,tak berseri la setiap sisi pandangan mata kita.
Tanpa kulit,tiada lah kenikmatan dalam hidup kita.
Tanpa kulit,tiadalah penebat angin lalu setiap inci tubuh kita.
Tanpa kulit juga,tak bermaknalah hidup kita..........................


Renung2kanlah dan selamat menjaga kulit kita yang dikurniakan oleh-NYA....

~sekadar titipan hati meQ~





Sebenarnya aku nk cite pasal penjagaan kulit muka kita....
Dulu........kulit muka aku tersangat la xberseri dan bercahaya.....(cam le skang berseri sgt...hehehe...)
Dulu........terlalu banyak jerawat sampaikn tiada ruang lagik tuk kulit aku bernafas
Dulu.......mereka2 dan keluarga mereka geli tuk memandang wajahku yg ayu nie......
Dulu........selalu aku dipandang sepi oleh teman2 lelaki dan tidak tahu pon kewujudan insan yg bernama kama@meQ ini.....
Dulu........Hanya mengharapkan produk sesuai myelesaikan masalah aku ini.....


Sekarang tiada la aku cakap yang wajah ku cantek,mulus atau jelita.....
Cuma selepas aku menjumpai produk yg sesuai dapatlah wajahku bernafas dengan betol....

Untuk pertama kali aku menjumpai produk NV~nouvelles visage~ bagi menghilangkn jerawat2 yg segar bugar dan mengurangkan kesan2 parut jerawat yg berlambak lambak di pasaran....
Setelah hampir 5tahun menggunakan produk tersebut,aku mula beralih ke produk SK-II pulak bagi merasai sendiri ke'miracle"an nya.........

Dengan kmujaraban produk2 tersebot.....

Sekarang..........wajahku mula berseri dan bercahaya sedikit demi sedikit...
Sekarang.........jerawat sudah tiada dan hnya tnggal parut2 yg agak manja sahaja.....
Sekarang........mereka2 dan keluarga mereka cuba mengorek rahsia perubahan wajah aku
Sekarang........sudah menjumpai produk kesayangan aku....

Terima kasih NV & SK-II


Tatacara penggunaan SK-II....


Langkah 1:

Bersihkn make up menggunakan facial treatment cleasing gel(mmg mbersihkn make up ngn sebersih2 nya).Selepas itu.gunakn facial treatment cleanser(sowi...gambo terlupa nk amek).Bilas muka dengan air yg bnyak.


Langkah 2:

Gunakan Facial Treatment Clear Lotion(amik kapas muka dan basahkan,terus tekap2 kt muka okey)


Langkah 3:

Gunakan Facial Treatment 'miracle' Essence.buat cam clear lotion tadi juga.


Langkah 4:

Gunakan sign signature 2x sehari.Tapi aku nasihatkn if kulit berminyak cam aku tidak digalakkn guna sign signature ini kerna akan membuat berlakunya pertumbuhan jerawat.produk yg lain2 di atas amat bagus.Cuma tuk pelembap aku gantikan dengan krim lain.


Langkah terakhir:

Guna Facial Treatment Mask sekali sebulan.lagi poket tebal,seminggu skali okie.




                               ~SelaMat MencuBa~

No comments:

Post a Comment

NGOMELAN2