Wednesday, July 14, 2010

Ibu Mertuaku

Hello anje,

Haaa arini nk citer sket psl mak mentua aku neh....
Tapi xtaw la cmne kesah mentua kowang plaks kan....
Ramai di kalangan kite neh masih ader lagik mak mentua kan kan kan.....
Sajek nk wat citer panasss sket di ari yg indah neh.....

Kesahnya xle sepanas tajok en3 yg aku bagi...dan xla mcm cite p ramlee dlm ibu mentuaku....
Oooohhh kassimmmm selamat maapkan ibu ooo kasssimmmm...
Alahai nma p ramlee lakonkan tu plak dah la sama ngn nama bapak mentua aku.....cuma beza kasim selamat dengan kasim kasah jek la.....huahuahua...

Al kesahnya ,mak mentua aku neh ader nama manja taw....hahahah
owang pnggl dia Mak Adir...xtaw le eja tu betol ke tak....nk tanya dia sendiri kan kot kena penyenduk nasi plak.....kihkihkih....

Orangnya kecik molek,berkulit putih(keturunan cina),dan mmg kategori cantek la zmn2 dolu2 kan....suko melawa,lau bab baju kurung moden uolss....tudung mst ader kilat2 lagik,paling penting sporting xkesah lau aku nk pakai or berfenyen cmne pon,dia xpenah bising.suka lagik ado....wawawawawa.....
Pernah aku xpakai lip ice or lipstik dia bebel coz nmpk xcantek....haaa smpai cmtu skali.

Kawen umor 12thn(lau xsilap,lau salah pa tulun betolkan ek),dan ader anak seramai 14 org tuh(wowww production bagus siot,anak dan menantu hantu ni jek sorang pon xkua agy....hehehe).En acid plak anak yg paling last or bongsu la kirenya,tp ader sorang anaknya yg dah meninggal ms umo 13taon....

Lau cite psl perangai plak,mst le bengkeng nk mampos,maw xbengkeng,kalu xbengkeng(garang),cmno nk boleh bela 14 org anak neh.fuhhhh gile terer tuh dpt bela ramai cmtuh.mak aku bela 6org pon da surrender...
Sepanjang aku jadik menantu anto neh,aku bley katakn yg dia neh walaupon garang,gedebe,moody je manjang tp dia best,nape aku ckp best......coz aku ley ckp ape saje ngn mak mentua aku neh,da mcm aku ckp ngn mak aku laaa.......mak aku pon mmg ado dlm kategori mcm nie gakkk,yg bezanya mak aku gatai sket cam aku....hahahahahaha....da nama pon mak borek anak rintik2.....kahkahkah.....

Mak mentua aku ni penyayang sebenarnya,nape aku ckp gitu???xpe xpe korang aku tnya aku jawab ok......iskiskisk....
Dia nie lau bab sume anak2 dia mmg dia amek berat sume,aku ingt agy ms mule2 kawen dulu,ms tu kan baru kawen dwet mst lincin holiou nye abes kan.Bile tiap kali aku balek rembau ms tuh,dia akan bagi or bungkuskn aku beras,gule,kontang.cili boh,bedak da segala bagai yg ado kt dlm umah tuh....bapak giler dia neh...xtaw ah plak lau dia suh aku masak tuk anak dia tuh......huhuhu....
Aku taw niat dia nk membantu jek,padahal lau ikotkan xkn la en acid xmampu beli2 brg2 tu sume....tp kan emak da bagi,aku amek jer laaa.....last2 smpai skang aku suke amek cili boh yg dia wat sendirik tuh....sodap lau wat smbal berladaaaa.......seriusss gilerr.....

Haaa....lagik satu,xpenah berkire ngn anak2 dia,cuma lau dwet neh dia sukeeee.......
maklumle keturunan cina,cina kan suko dwettt....dwet2 di mana ko dwet....
Bukan la aku ckp manjang ke dia mintak dwet ngn en acid ke or anak2 dia sume.....
bukan bukan bukan....yg aku nk gtaw neh lau bab dia bisnes kedai makan ke,wat bisnes sewa umah ker,main kutu2 ker bukan main cekap agy ngira dwet....hahahahahhahaah.....

Betol la ckp org2 tua peranan mak mentua da sama cam mak sendirik....
cuma kite kena pandai2 la nenyelinapkan diri kite supaya di sedari di kalangan famili mentua tuh...


sekian.......






Hjh ct Amanah




Hj kassim dan en acid(anak abah)

5 comments:

  1. eemmm.......sportinggggggg....

    ReplyDelete
  2. Kema.. muka ko dalam gambar tu mcm iras Zila bakarin laa.. hehe..

    ReplyDelete
  3. owhhh..i mish both of em'..miahahhaa...nenek adir yg ku windu bebelannyerrrr...

    ReplyDelete
  4. mimi~ bkn cam zila bakarin la,tp zila terbakor...wawawawawa...

    k.long~hakhakhak....smpai tkuar taek tinga lau dia bebel......

    ReplyDelete

NGOMELAN2