Monday, April 26, 2010

Shutter Island


Walaupun da tlmbat nk gtaw or bcerita ttg cite Shutter Island nie tp nk gtaw gaks coz cite nye mmg menarik penuh dgn tnda tnya.Mksudnye ble tgk cite nie kte kena byk bmain ngn emosi dan perasaan.....

Psikologi dan sakit mental atau lebih tepat di panggil skizofrenia paranoid diolah dgn baik dlm cerita ini.bg saya sungguh megagumkan karya yg dihasilkn oleh Martin Scorsese ini.

Ditambah pulak dengan lakonan dan karektor Leonardo Dicaprio sendiri.saya bukan menonton filem ini disebabkan Leonardo yer tetapi sy cuma nk tgk samada leonardo berjaya atau tidak membawa watak tersebut.Ternyata Leonardo boleh diangkat sebagai pelakon yg hebat pada abad ini.

Ceritanya pada saya mmg nmpak mudah tetapi tidak mudah bg seseorg hendak mgolah cerita tsebut mjadi sebuah filem.Dalam cerita ini Leonardo memegang 2 watak iaitu Andrew Daniel selaku US Marshal dan bekas tentera yg berpengalaman.Dan mmg itulah watak sebenarn dalam hidup dia.Tetapi dsbbkn trauma yg melanda apabila isteri dia mmbunuh ketiga2 anak mereka,dia pulak tpaksa mmbunuh isteri dia.

Drp trauma yg dia alami,dr situ pihak hospital sakit mental di shutter island terpaksa mencipta watak baru iaitu teddy.watak itu adalah kesinambungan drp watak sebenar leonardo iaitu Andrew.

Pada sesiapa yg ingin sgt tahu apa yg dikatakn penyakit mental paling teruk dan ganas,please tonton cerita ini.


sekian. 

No comments:

Post a Comment

NGOMELAN2